آزمون آیلتس,گرامر انگلیسی

آزمون آیلتس,گرامر انگلیسی,آزمون آیلتس

آزمون آیلتس,گرامر انگلیسی

آزمون آیلتس,گرامر انگلیسی,آزمون آیلتس

اصول یادگیری زبان

مختلفی برای سرعت بخشیدن و نیز لذت بخش کردن آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم: استفاده از کارتهای نمایش سریعترین روش برای مرور لغاتی است که نیمکان استرس آن را هم بیاموزید. اگر یک دفـترچه لغت دارید، موقع یادداشت یک لغت جدید حتماً نشان دهید که کدام سیلاب دارای استرس است. اگر نمی‌دانید می‌توانی

را با صدای بلند تلفظ ک\nنید. وقتی که زبان شما به اصوات جدید عادت پیدا کرد، دیگر آنها به نظر شما دشوار نخواهند آمد.یک تکنیک جالب و مفید این است که صدایتان را ضبط کنید و آنرا ب\nا تلفظ صحیح مقایسه کنید. بدین ترتیب می‌فهمید که در کجا تلفظ شما با تلفظ اصلی آن تفاوت دارد و می‌توانید به تدریج آن را اصلاح کنید. در زبان انگلیسی اصوا\nتی وجود دارند که در کمتر زبانی یافت می‌شوند. بعنوان مثال اولین صوت موجود در لغت thin یا اولین صوت در لغت away به ندرت در زبانهای دیگر شنیده می‌شوند. ی\nک تکنیک جالب و مفید این است که صدایتان را ضبط کنید و آنرا با تلفظ صحیح مقایسه کنید. بدین ترتیب می‌فهمید که در کجا تلفظ شما با تلفظ اصلی آن تفاوت دارد \nو می‌توانید به تدریج آن را اصلاح کنید. با نگاه کردن به یک لغت انگلیسی شما نمی‌توانید به تلفظ آن پی ببرید. مثلاً دو کلمه‌ی do و no را در نظر بگیرید. با\nآنکه هر دوی آنها به حرف o ختم می‌شوند، اما تلفظ آنها کاملاً با هم تفاوت دارد. (حرف o در یکی صدای او می‌دهد و در دیگری صدای ـــُــ). این بدین معناست ک\nه شما باید تلفظ هر کلمه‌ای که قصد استفاده از آن را دارید را یاد بگیرید.اما چطور می‌توان تلفظ یک لغت انگلیسی را یاد بندی) به سادگی عبور می کنند. عبارات به شما \nکمک می کنند اساس شکل گیری جملات انگلیسی را یاد بگیرید. بچه های مهد کودک، زبان انگلیسی را از طریق ترکیبی از کلمات و عبارات یاد می گیرند. دانستن بسیاری \nاز واژه ها مهم نیست، اما توانایی ایجاد و استفاده از عباراتی از این واژه ها بسیار مهم است. تنها زمانی شما می توانید خودتان را به عنوان سخنران انگلیسی خ\nبره قلمداد کنید که بدانید چگونه از تعداد کثیری از عبارات مختلف در موقعیت خاص خودش استفاده کنید.2. درک تفاوت ها:دو نوع اصلی گرامر در زبان انگلیسی وجود \nدارد: گرامر نوشتاری(کتبی) و گرامر محاوره ای.اگر چه پایه و اساس هر دو یکسان است، اما کاربرد هر کدام متفاوت است. دستور زبان مورد استفاده در نوشتن انگلیس\nی سخت تر و رسمی است، در حالی که شما می توانید راه گریزی در گفتار انگلیسی داشته باشید. درک تفاوت ها یکی از گام های به دست آوردن تسلط به زبان انگلیسی ا\nست. مهارت های گفتاری زبان انگلیسی خود را با دانستن تفاوت های ظریف موجود در دستور زبان مورد استفاده در زبان انگلیسی گفتاری(Spoken English) بهبود دهید. \nفقط در صورتی باید بر روی گرامر نوشتاری زبان انگلیسی تمرکز ویژه ای کنید که قصد دارید آن را براه مورد نیاز است تا عضلات دهان (برای آن زبان خاص) تقویت شوند. شما می‌توانید ن\nحوه صحبت کردن خود را بهبود بخشید، ولی این «یک شبه» بدست نمی‌آید. مردم اغلب به دنبال کسب نتیجه فوری هستند و به همین دلیل خیلی زود دلسرد می‌شوند و از تل\nاش دست برمی‌دارند. صدای خودتان را ضبط کنید و برای یافتن اشتباهات تلفظی خود به آن گوش دهید. این یک تمرین بسیار عالی است، زیرا این به شما کمک می‌کند از \nاشتباهاتی که دائماً مرتکب می‌شوید آگاه شوید. استرس کلمه (word stress)» در درک مطلب شنیداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. زبان انگلیسی یک زبان «استرس\nمحور» می‌باشد که این بدان معنا است که سیلابهای خاصی استرس بیشتری نسبت به بقیـه دریافت می‌کنند، در حالیکه از روی کلمات فاقد استرس به سرعت می‌گذریم. ان\nگلیسی‌زبانان به طور طبیعی استرس کلمات را به کار می‌برند. این آنقدر برای آنها طبیعی است که حتی نمی‌دانند دارند از آنها استفاده می‌کنند. در بسیاری از زب\nانها، از جمله فرانسه و ژاپنی، هر سیلاب با «تأکید» مساوی و یکسان تلفظ می‌شود. بنابراین این دسته از غیر انگلیسی زبانان اغلب با دو مشکل مواجه هستند: نگلی\nسی زبانان بیشتر به سیلابهای «استرس دار» دقت می‌کنند و نه به ستا طرز حرف زدنشان به زبان انگلیسی را با صحبت گوینده بومی مقایسه کنند. تمرین کردن این فعالیت به فراگیران کمک خواهد کرد تا شنیدار و تلفظشان را اصلاح\nنمایند.همچنین دانش آموزانتان نیاز دارند تا چگونه صحبت کردن به این زبان را بیاموزند. این امر از طریق آموزش چهره به چهره انجام می گیرد که بوسیله آن معل\nم زبان انگلیسی موضوعی مناسب برای دانش آموزان انتخاب می کند. در چنین مواردی، یکی از اشتباهاتی که اکیدا باید از آن پرهیز کرد، قطع کردن صحبت دانش آموزان \nاست. نباید سعی کنید خطاهای دانش آموزان به هنگام صحبت کردن را تصحیح کنید. این کار باعث می شود روحیه دانش آموزان تنزل یابد و مانع حضور آنان در صحبت‌های \nعمومی شود. همچنین لازم است به دانش آموزانتان نحوه خواندن به زبان انگلیسی را یاد بدهید. دانش آموزانتان به شناخت لغات صحیح نیاز دارند. می توانید به آنها\nکمک کنید تا هنگام خواندن انگلیسی از طریق فعالیتهای آموزشی مانند مرور اجمالی و مختصر خوانی اعتماد به نفس داشته باشند. باید همچنین به فکر سرمایه گذاری \nروی آن دسته از کتاب‌های درسی باشید که می توانند به معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کمک کنند تا مهارتهای خواندن دانش آموزانشان را ارتقاء ده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.