ا کنید و یا شاید یک مربی داشته باشید که تنها به لهجهی آمریکایی مسلط باشد. بنابراین لازم است که هر دو انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی را با هم یاد بگیریقسمت تقسیم میشود. قسمت اول شامل مکالمات کوتاهی است که البته کمی از تافل کتبی طولانیتر است. در قسمت دوم هم شما با مکالمهها و سخنرانیهای طولانیتری ر
ادعا میکنند که در ابتدا باید بین 3000 تا 5000 لغت و هم خانوادههای آنها را فرا بگیریم تا این توانایی را پیدا کنیم که معنی دقیق لغات را با توجه به مت\nن آن پیدا کنیم. پس تا آنجا که میتوانید وقت آزاد خود را برای مطالعه متنهای انگلیسی (داستانهای کوتاه، اخبار و مقالات و ...) اختصاص دهید. وقتی به لغت جدی\nدی بر میخورید، ابتدا سعی کنید معنی آن را از روی بقیه متن حدس بزنید و سپس با مراجعه به دیکشنری معنی دقیق آن را پیدا کنید. هنگامیکه صحبت از دیکشنری به م\nیان میآید، افـراد اغلب بـه یک دیکشنری دو زبانه، مثلاً انگلیسی به فارسی، فکر میکنند. اما باید بدانید که بهترین دیکشنری برای زبانآموزها، دیکشنری تکز\nبانه یا انگلیسی به انگلیسی است. البته منظور ما این نیست که نباید از دیکشنری انگلیسی به فارسی استفاده کنید، بلکه منظور این است که تأکید اصلی شما باید ر\nوی دیکشنری انگلیسی به انگلیسی باشد. در بخش بعدی در مورد نحوهی استفاده از دیکشنری بیشتر توضیح خواهیم داد، اما در اینجا به بیان ویژگیهای یک دیکشنری ان\nگلیسی به انگلیسی میپردازیم. در یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی کلمات ترجمه نشدهاند، بلکه به زبان انگلیسی توضیح داده شدهاند، بنابراین استفادهرا با صدای بلند تلفظ ک\nنید. وقتی که زبان شما به اصوات جدید عادت پیدا کرد، دیگر آنها به نظر شما دشوار نخواهند آمد.یک تکنیک جالب و مفید این است که صدایتان را ضبط کنید و آنرا ب\nا تلفظ صحیح مقایسه کنید. بدین ترتیب میفهمید که در کجا تلفظ شما با تلفظ اصلی آن تفاوت دارد و میتوانید به تدریج آن را اصلاح کنید. در زبان انگلیسی اصوا\nتی وجود دارند که در کمتر زبانی یافت میشوند. بعنوان مثال اولین صوت موجود در لغت thin یا اولین صوت در لغت away به ندرت در زبانهای دیگر شنیده میشوند. ی\nک تکنیک جالب و مفید این است که صدایتان را ضبط کنید و آنرا با تلفظ صحیح مقایسه کنید. بدین ترتیب میفهمید که در کجا تلفظ شما با تلفظ اصلی آن تفاوت دارد \nو میتوانید به تدریج آن را اصلاح کنید. با نگاه کردن به یک لغت انگلیسی شما نمیتوانید به تلفظ آن پی ببرید. مثلاً دو کلمهی do و no را در نظر بگیرید. با\nآنکه هر دوی آنها به حرف o ختم میشوند، اما تلفظ آنها کاملاً با هم تفاوت دارد. (حرف o در یکی صدای او میدهد و در دیگری صدای ـــُــ). این بدین معناست ک\nه شما باید تلفظ هر کلمهای که قصد استفاده از آن را دارید را یاد بگیرید.اما چطور میتوان تلفظ یک لغت انگلیسی را یاد سبکهای آموزشی و ر\nوش های تدریس شان هستند.این امتحان شامل سه قسمت خواندن و نوشتن، شنیداری و گفتاری است، که قسمت خواندن و نوشتن 50% کل نمره را تشکیل می دهد. در حالی که بخ\nش های شنیداری و گفتاری هر کدام 25% نمره کل را شامل می شوند.آزمون اول: شامل Reading & Writing (مدت زمان 1 ساعت 10 دقیقه)متون Reading شامل متن های کوتاه\nکه ممکن است درباره علائم اجتماعی عمومی (توالت عمومی، آب غیرقابل آشامیدن و زمین خیس است و ...) و مقالات غیرتخصصی عمومی باشد. آزمون دهندگان باید توانای\nی شان را در به کارگیری استراتژی هایی برای درک متون نشان دهند.برای قسمت Writing زبان آموزان باید بتوانند کارهای متفاوتی مانند پر کردن جاهای خالی در متن\n، پر کردن فرم و نوشتن یادداشت کوتاه را انجام دهند.آزمون دوم: امتحان Listening (مدت زمان 25 دقیقه)زبان آموزان باید توانایی شان را در درک آنچه که می شنو\nند با جواب به سوالات نشان دهند.آزمون سوم: امتحان Speaking (مدت زمان 8 الی 10 دقیقه)زبان آموزان به صورت دو نفره تست Speaking را انجام می دهند. در این ق\nسمت از آزمون مهارت های زبانی و توانایی تعامل آنها با استفاده از زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می گیرد ، دانش آموزان بترین قسمتهای آموزش زبان انگلیسی محسوب میشوند. توصیهای که در اینجا به زبانآموزان میشود این است که اگر میخواهید م\nهارتهای خروجی (=نوشتن و مکالمه) خود را افزایش دهید، باید به خودتان یاد بدهید که به کلمات گرامری توجه کنید. در اینجا چند نکتهی جالب و مهم برای مطالعه\nی متنهای انگلیسی به زبانآموزان توصیه میشود:1- هنگام برخورد با یک چیز جالب توجه (و نه واضح) توقف کنید: مثلاً یک کلمهی جدید، نحوهی کاربرد یک کلمه، \nیک ساختار گرامری، یک حرف اضافه، یک حرف تعریف، ترتیب لغات و .... کمی وقت بگذارید و فکر کنید که چرا مثلاً در یک جملهی خاص از حرف اضافهی at به جای on ا\nستفاده شده است و یا چرا از زمان حال کامل استفاده شده است در حالیکه شما انتظار گذشتهی ساده را داشتید.2- اگر در جملهای عبارت مفیدی وجود دارد، از خودتا\nن بپرسید: آیا خودم میتوانم یک عبارت مشابه بسازم؟ آیا میتوانید مثلاً حروف اضافه، حروف تعریف و زمانهای صحیح را بکار ببرید؟ اگر مطمئن نیستید، سعی کنید \nیک عبارت مشابه را با صدای بلند و یا در ذهنتان بگویید. هدف این است که آن عبارت را در ذهنتان نگه دارید.3- هر جا لازم است (و یا اگر صرفاً دوست دارید)، از\nدیکشنری استفاده کنید