هم صدای /IZ/ میدهد (مثلاً در washes). (برای فراگیری نحوه تلفظ صحیح این قبیل کلمات اینجا را کلیک کنید.) هر روز به مدت 15 تا 20 دقیقه یک متن انگلیسی (ماشتباهاتی که دائماً مرتکب میشوید آگاه شوید. استرس کلمه (word stress)» در درک مطلب شنیداری نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. زبان انگلیسی یک زبان «استرس
دهاید را با تأکید بیشتری ادا کنید و از روی بقیه کلمات به سرعت بگذرید.اگر شما این تمرین را بطور مرتب ا\nنجام دهید از پیشرفت سریع تلفظ تان شگفتزده خواهید شد! معمولاً افراد هنگام مطالعهی یک متن (مثلاً یک روزنامه) سعی میکنند با حداقل تلاش و حداکثر سرعت ب\nه مضمون اصلی مطلب پی ببرند. شاید بتوان این استراتژی را «سریع خوانی» نامید. در این استراتژی مغز تلاش میکند تا جای ممکن کلمات کمتری را بخواند و تنها کس\nری از ثانیه روی هر کلمه توقف میکند. ممکن است زبانآموزان نیز این استراتژی را برای خواندن متون انگلیسی بکار بگیرند. البته «سریع خوانی» روش بسیار خوبی \nبرای صرفهجویی در وقت است. اما مشکل اینجاست که شما برای درک یک مطلب به کلمات گرامری خیلی نیاز ندارید، اما برای ساختن یک متن یا مطلب (هنگام نوشتن یا صح\nبت کردن) به آنها نیاز دارید. بنابراین اگر به چیزهایی مانند حروف تعریف و حروف اضافه دقت نکنید، نخواهید توانست آنها را به درستی در جملات خودتان بکار گیر\nید.به همین دلیل بعضی از زبانآموزان یک کتاب 300 صفحهای را تمام میکنند و همچنان با گرامر نسبتاً پایهای هم مشکل داشته باشند. و باز به همین دلیل است ک\nه حروف اضافه و حروف تعریف جزو سختتا طرز حرف زدنشان به زبان انگلیسی را با صحبت گوینده بومی مقایسه کنند. تمرین کردن این فعالیت به فراگیران کمک خواهد کرد تا شنیدار و تلفظشان را اصلاح\nنمایند.همچنین دانش آموزانتان نیاز دارند تا چگونه صحبت کردن به این زبان را بیاموزند. این امر از طریق آموزش چهره به چهره انجام می گیرد که بوسیله آن معل\nم زبان انگلیسی موضوعی مناسب برای دانش آموزان انتخاب می کند. در چنین مواردی، یکی از اشتباهاتی که اکیدا باید از آن پرهیز کرد، قطع کردن صحبت دانش آموزان \nاست. نباید سعی کنید خطاهای دانش آموزان به هنگام صحبت کردن را تصحیح کنید. این کار باعث می شود روحیه دانش آموزان تنزل یابد و مانع حضور آنان در صحبتهای \nعمومی شود. همچنین لازم است به دانش آموزانتان نحوه خواندن به زبان انگلیسی را یاد بدهید. دانش آموزانتان به شناخت لغات صحیح نیاز دارند. می توانید به آنها\nکمک کنید تا هنگام خواندن انگلیسی از طریق فعالیتهای آموزشی مانند مرور اجمالی و مختصر خوانی اعتماد به نفس داشته باشند. باید همچنین به فکر سرمایه گذاری \nروی آن دسته از کتابهای درسی باشید که می توانند به معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کمک کنند تا مهارتهای خواندن دانش آموزانشان را ارتقاء دهه باشیم. بخ\nش شنیداری. این بخش از تافل توانایی شما را در درک مکالمههای انگلیسی آمریکایی مورد سنجش قرار میدهد. این بخش خود به سه قسمت تقسیم میشود. قسمت اول این \nبخش (Part A) شامل مکالمههایی کوتاه میباشد که بین دو نفر صورت میگیرد و پس از پایان هر مکالمه پرسشی مبنی بر اینکه چه چیزی بین این دو نفر رد و بدل شده\nاست و یا پرسشی در مورد زمان یا مکان این مکالمه، مطرح میشود.\nدر قسمت دوم (Part B) مکالمههای گستردهتری بین دو یا چند نفر انجام میشود و قسمت سوم (Part C) نیز دربرگیرنده نطقها و سخنرانیهایی است که بیشتر حول و \nحوش موضوعات دانشگاهی و آکادمیک میباشد. بخش ساختار و نگارش. این بخش دو دسته از سؤالات را در بر میگیرد و هر دو دسته برای سنجش توانایی شما در تشخیص گرا\nمر و ساختار صحیح در یک متن طراحی شدهاند. در دسته اول سؤالات (ساختار یا Structure) شما باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را تشخیص دهید. این دسته از سؤالات\nاز یک جمله با یک یا چند جای خالی تشکیل شده است و شما باید گزینهای را که به بهترین نحو جمله را تکمیل میکند، انتخاب کنید. در دسته دوم سؤالات (نگارش ی\nا Written Expression) هم شما با جملات کاملی روبرو میشوید که زیررا با صدای بلند تلفظ ک\nنید. وقتی که زبان شما به اصوات جدید عادت پیدا کرد، دیگر آنها به نظر شما دشوار نخواهند آمد.یک تکنیک جالب و مفید این است که صدایتان را ضبط کنید و آنرا ب\nا تلفظ صحیح مقایسه کنید. بدین ترتیب میفهمید که در کجا تلفظ شما با تلفظ اصلی آن تفاوت دارد و میتوانید به تدریج آن را اصلاح کنید. در زبان انگلیسی اصوا\nتی وجود دارند که در کمتر زبانی یافت میشوند. بعنوان مثال اولین صوت موجود در لغت thin یا اولین صوت در لغت away به ندرت در زبانهای دیگر شنیده میشوند. ی\nک تکنیک جالب و مفید این است که صدایتان را ضبط کنید و آنرا با تلفظ صحیح مقایسه کنید. بدین ترتیب میفهمید که در کجا تلفظ شما با تلفظ اصلی آن تفاوت دارد \nو میتوانید به تدریج آن را اصلاح کنید. با نگاه کردن به یک لغت انگلیسی شما نمیتوانید به تلفظ آن پی ببرید. مثلاً دو کلمهی do و no را در نظر بگیرید. با\nآنکه هر دوی آنها به حرف o ختم میشوند، اما تلفظ آنها کاملاً با هم تفاوت دارد. (حرف o در یکی صدای او میدهد و در دیگری صدای ـــُــ). این بدین معناست ک\nه شما باید تلفظ هر کلمهای که قصد استفاده از آن را دارید را یاد بگیرید.اما چطور میتوان تلفظ یک لغت انگلیسی را یاد